Коментарів немає
Дата публікації 3 травня 2004 р.
Українсько-російське ворогування
Проблема українсько-російської ворожнечі полягає не лише в мільйонах знищених росіянами українців, але взагалі в питанні свободи та імперії тобто імперії як чіткої системи підкорення, знищення людської цінності заради величі структури.
Свобода є пошануванням до будь-якого життя незалежно від його місця у вигаданій ієрархічності. Новітнє українське відродження, як відродження однієї з найжорсткіших сутностей ідеї європейської свободи біля азіатського впокорення, не-існування ЛЮДСЬКОГО як вільного вибору, як відображення СВОБОДИ ВСЕСВІТУ (інша межа, наприклад, скандинавський досвід вільної екзистенції півночі (на межі з небуттям) а межі завжди радикальніші, ніж середина), починається одночасно з Великою Французькою революцією. Український республіканізм тоді отримав нове дихання від європейського романтизму, одночасно опираючись на козацьку визвольну інфернальну межову контркультуру. Тобто став таким собі якобінським вістрям списа Європи-Вільної. Росіяни це чітко усвідомлювали: навіть у замовній поемі Пушкіна Полтава, як показує структуральний аналіз стилістики, який зроблений Ю. Лотманом, (зазначу, зовсім не українцем) засвідчив, що українці виписані романтичною естетикою (тобто естетикою визволення), а росіяни класицистичною, тобто суттю імперськості (велич поневолення в чіткості імперії). Я не торкатимусь української поезії як речі загальновідомої, наведу ліпше слова Лотреамона, останнього романтика у французькій поезії: Нема видовища величнішого, ніж знищення імперії, це написано у відповідь класицистичній доктрині про величність імперії. В свій час українці пережили власний імперський проект Київську державу, наслідком якої стало породження такого монстра як російський імперіалізм, який, в свою чергу, проводив політику геноциду в Україні (своїй колишній метрополії ). Тому українці не бажають бути імперіалістами за будь-якої ціни. Отже вони, природньо, хочуть прагнути свободи, а тому і руйнації імперій, як загрозам українському етносу. Через це протистояння України Росії є тривалим і не може бути зупиненим.
Різна естетика, різне ставлення до вартості, неповторності людського життя, різне розуміння гідності, соціального порядку принципу творчості (як повної Божественної (ТВОРЦЕВОЇ ) свободи в Україні, і як обмеженого діяння для потреб імперської чи церковної структури, не зважаючи на гуманізм, в Росії. До речі, внаслідок сторіч боротьби українці навряд чи потребують канонізованої церкви, нам радше потрібна церква, що є вільною незаієрхізованою, тому нескомпроментованою у вільній християнській громаді.
Ці всі протиріччя стимулюватимуть ворожнечу між Україною і Росією навіть в тому разі, якщо в Україні буде реалізовано у майбутньому квазімперський проект це, однак, без сумніву призведе до модернізованої якобінської революції, що відбувається на межі свободи з азіатським поневоленням та нехтуванням ЛЮДИНИ. Подібна межовість радикалізувала, радикалізує, радикалізуватиме суть українськості як СВОБОДИ. Тому боротьба України супроти Росії це боротьба за свободу, за право вільного вибору, за гідність людини.
Це, зрештою, боротьба за пріоритет визначення релігійного принципу існування та творення світу.