Автор   Стаття 
Статті Бриколаж  —  Голос нації  —  Інтерв'ю з Євгеном, членом обкому УНА - УНСО (Донецьк)
МЛ "Бриколаж"
Дата публікації 12 липня 2003 р.
Інтерв'ю з Євгеном, членом обкому УНА - УНСО (Донецьк)

Доброго дня, пане Євген.

Доброго дня.

Скажіть, будь-ласка, з якими українськими організаціям ви співпрацюєте, аже відомо, що більшість українських радикалів мають претензії один до одного?

По-перше, я б не називав УНА-УНСО радикальною організацією. Надто вже замаране слівце. Втім, не буду казати про всеукраїнський масштаб, але на Донбасі ми співпрацюємо з різними організаціями, як правими, так і лівими. Хто не з нами — той не проти нас! Щодо організацій правого спрямування, зауважу, що на Донбасі вони не є численні. Чому це так — інше питання. Я сам намагався налагодити контакт з представником ОУН, на що дістав негативну відповідь. Можливо, скоро будемо співпрацювати з «Тризубом». Щоправда, є досить важко зконтактувати один з одним. Якщо представники будь-якої організації мають бажання, вони, наприклад, можуть зконтактувати через наш донецький сайт УНА-УНСО. Це так, невеличка самореклама.

Як ви ставитеся до того, що «Братство», бувші, по суті, унсовці, на разі, не лише лояльно ставляться, але і співпрацюють з нелегітимними осередками націонал — більшовиків в Україні?

У них своя політична ніша. Чесно кажучи, я не знаю їх обгрунтування цієї співпраці. Можливо, є бажання навернути тих буйних у свою віру.

Свого часу в пресі і деяких наукових розвідках проходила інформація про те, що саме східні осередки УНА — УНСО привнесли націонал — комуністичну складову (на відміну від інтегрально-націоналістичної в Галичині) до ідеології партії. Наскільки подібна ситуація мала місце?

Скоріш за все так воно і було. Але ж треба розуміти, ще УНА-УНСО від самого початку була всеукраїнською (не декларативно, а реально) — тобто, не західноукраїнського походження. Краще навіть сказати, що галичани привнесли спадок ОУН до ідеї Великої України, навколо якої з'явилося УНА-УНСО.

Західний Донбас, як відомо, аналогічно до Західної Слобожанщини, є лише частинкою Донбасу, в той час як його східна частина перебуває у складі Російської Федерації. Якою є доктрина УНА по відношенню до цих українських територій і чи мають східні відділення філіали в Росії, можливо на Кубані?

Про філіали не буду говорити, бо Ви ж знаєте як діє ФСБ в Росії. Про доктрину щодо тих земель важко щось сказати конкретне. Поживемо — побачимо. До речі, для експансії на Схід потрібний надійний плацдарм. Поки що його немає.

Останні кілька років суттєво вплинули на потенційні потужності організації. Кілька розколів, що мали місце, виною тому. Чи вплинули вони на східні осередки організації?

Такі речі ми воліємо не розголошувати. Хочу тільки сказати, що процес розвитку будь-якої групи, організації, підприємства, тощо не йде тільки по висхідній. Такого не буває у природі. Але навіть при кризових станах гартуються люди, розробляються методи протидії негативним процесам.

Що Ви можете сказати про все тих же скінхедів, є підозра, що, припустимо франківський чи львівський скін дещо відрізняються від свого донецького «колєги»? Чи не має місце ситуація, подібна до харківської, з їхньою значною присутністю проросійських скінів?

Ваша підозра виправдана. Рух скінхедів на східних теренах України великою мірою проросійський. Навіть не стільки проросійський, як інтернаціоналістичний, тобто існують ідеї «інтернаціоналу білих людей». Хочу додати, є одна річ, що об’єднує західняків та східняків — і там і там вони не мають якогось особливого впливу на суспільне життя.

Чи є у складі УНА-УНСО Донецьк не українці, і якщо так, то якої саме національності?

Є росіяни. Я вважаю це нормальним. До речі, Ви знаєте, колись Леніну принесли на підпис бумагу про створення якоїсь там комісії. Він глянув, і каже — «нє, дєла нє будєт — ні одного єврєйчіка нєт. Так от я думаю, а що, якщо нам ввести в донецький обком УНА-УНСО єврейчика. Мо’, справи пішли б вгору, хто-зна. І хай тоді скажуть, що ми фашисти. А там може дістанемо й фінансування з Ізраїлю:).

Пам’ятається, після виходу з УНА Корчинського, Шкіль майже публічно заявив, що ідеологічна доктрина організації повинна бути очищена від всіх, розроблених Корчинським метафізичних нашарувань, як то дзен, захоплення лівою риторикою а-ля Маріо Кручо, Антоніо Негрі, Ульріка Майнгоф тощо і повернення до інтегрально-націоналістичних першовитоків організації. Якою є ідеологічна ситуація на цей час?

Ні, такого не сталося. Можливо Андрій Шкіль й мав такі наміри — проте у нас керує не одна людина, але Провід. Важайте, що існують просто різні погляди по цьому питанню.Я б також не сказав, що то були метафізичні нашарування лише Корчинського. Він був шоуменом у кращому розумінні цього слова й філософія УНА-УНСО були не тільки його витвором. Але все йде до того, що УНА-УНСО стане більш поважною організацією, хоча філософія УНА-УНСО також знайде свою точку прикладання. Справа в тому, що радикалом бути цікаво, коли ти молодий, з роками це частіше за все проходить (і це цілком нормально). Якраз і є велика проблема поєднати радикальність молоді та серйозну політику в одному флаконі. Я вірю, що це якраз одне з принципових питань і його можна вирішити.

УНА є фактично єдиною власне українською правою організацією, котра стверджує саме євразійський, імперіалістичний шлях розвитку України. Поясніть, будь-ласка, адже аксіома полягає в тому (найкраще видно на прикладі російських «правих»), що ти або імперіаліст або націоналіст? Яким саме чином можна сполучати моноетнічну (націоналістичну) і поліетнічну (імперіалістичну) моделі?

Це принципове питання і багато хто його не усвідомлює. Я вважаю помилковим ставити питання на кшталт «або... або...». Я, наприклад, думаю, що імперіалізм, це логічний розвиток націоналізму. Краще б сказати, що імперіалізм, це є офензивний націоналізм. Як то кажуть, краща оборона — це напад. Інше справа, що імперіалізм — знову ж таки заплямоване слівце. Тім більше, що Україна стільки років була частиною різних імперій...Але ж існуть різновиди імперіалізму. Ви ж бачите різницю між американським, колишнім англійським чи російським імперіалізмом. Зрештою, українцям імперіалізм принесе велич, а інші країни, відповідно, зможуть її з нами розділити. Всі у виграші! Мені чомусь здається, що український імперіалізм буде досить толерантним до інших культур. Коли ми говоримо про приєднання маємо на увазі «синойкізм» — з’єднання житла. Світ об’єднується, це реальність яку не можна заперечити, і знову ж таки, чому б йому не об’єднатися навколо Київа, а не Москви чи Брюселя. Насамкінець, Ви ж розумієте, що майбутнє об’єднання буде відбуватися не військовим шляхом, але цілком добровільно.

Не менш провокаційним є твердження, що УНА, направду і без вимислу є антифашистською організацією. В чому саме полягає ваший антифашизм, адже відомо, що сформована нечистоплотними мас-медіа громадська думка притримується протилежної точки зору?

Якщо хочете, то наш антифашизм полягає у тому, що ми не шукаємо собі ворогів серед євреїв, росіян, американців тощо. Наш ворог, по великому рахунку — той самий хохляцький комплекс меншовартості. А те, що ми фашисти — ця думка вигідна нашим конкурентам. Додайте до цього, що на Сході України червоно-чорні кольори не є традиційними. До речі, успішний імперіалізм та національна нетерпимість є речі несумісними. Візміть за приклад долю Третього Райху.

Останнім часом, у зв’язку з перереєстрацією партій і можливого зникнення частини з них у якості власне партій вже вкотре відродилася тема об’єднання українських радикалів у таку собі «Українську правицю». Що Ви можете сказати з даного приводу? Якою є роль УНА в цьому процесі?

Я б волів сьогодні не відповідати на це питання.

Ваші заключні слова.

Можна багато що сказати, єдине що, я впевнений: Україна переживає зараз нове народження, і вона має просто таки шалений потенціал! Українці приречені на успіх.

Дякуємо за змістовне інтерв’ю.

МЛ "Бриколаж"

Догори
Роботи автора

Перейти до статей теми: